11/29/2014

Du äger!

En stor del av gårdagskvällen spenderade jag med en bok. Jag kan knappt minnas senaste gången jag lyckades hålla fokus på läsning så länge som jag gjorde igår. Jag älskar att läsa, men den senaste tiden har jag helt enkelt inte klarat av det. Jag har inte kunnat fokusera. Men igår hände det och boken jag läste var Mia Törnbloms bok Du äger! Den bjöd verkligen på en inspirerande läsupplevelse och många fina tips och tankar om hur man tränar upp sin självkänsla. 

Såhär skriver Mia Törnblom i Du äger! (sidan. 74)

"När vi har tränat upp vår självkänsla kommer vi på riktigt att känna inom oss att vi har samma värde vid såväl floppar som framgångar. För ingen skulle väl komma på tanken att påstå att Zlatan Ibrahimovic ät en sämre människa bara för att han missade ett mål i en match? Okej, kanske ur form eller ofokuserad, men inte dålig som människa. Eller tänk om det stod i en tidningsrecension: "Beyoncé var verkligen en usel person när hon råkade sjunga falskt igår i Globen."
  När vi har gjort fel är det viktigt att vi försöker ställa skadan till rätta och be om ursäkt till dem som blivit drabbade, men minst lika viktigt är att vi förlåter oss själva. Den sista bilden är lätt att glömma när man skäms och bara vill radera händelsen ur sitt minne för att gå vidare"

Det är en klok kvinna som vet vad hon pratar om som skrivit den här boken. Den är verkligen läsvärd!

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar