9/12/2015

Jag saknar er!

Att vi skulle dras ifrån varandra rent geografiskt sett efter avklarad studentexamen var vi nog alla beredda på, både vi som stannade hemma ännu ett år och de som flyttade bort till nya studieorter. Vissa dagar saknar vi dock varandra mer än andra. Jag skriver vi även om det är jag som talar. Jag tror inte att jag är ensam om detta.
   Jag saknar er allihopa, ni vet vem ni är. I kväll saknar jag speciellt givande promenader med Sara, djupa diskussioner med Sofia samt Elins positiva och kärleksfulla karaktär. Andra dagar saknar jag Jessis sprudlande energi, Lauras omtänksamhet, Carolines finurlighet, Hannahs varma hjärta, Jennifers framåtanda, Carolinas hängivenhet, Heidis fina funderingar eller någon annan god vän och hennes/hans karaktär. Även om vi inte träffas varje dag och även om vi bor ganska långt ifrån varandra så finns vi med varandra; antingen i tankarna, minnena eller i en tavelram på bokhyllan.

Jag hoppas ni har det bra. Jag tänker på er.

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar