9/05/2015

Sära Minnéa...

Jag hade tänkt ta en riktigt lugn dag idag, eftersom jag somnade först klockan fyra i natt av någon anledning. Nu sitter jag här och skriver. Jag är svettig och har en aning sjuk rygg. Jag har städat, rensat och möblerat om i rummet. Så lugn blev min dag.
   Även min mor rensade och städade på övervåningen. Mitt i våra egna röror hörde jag henne skratta glatt. Hon ropade på mig och visade mig vad hon hade hittat. Det var en liten ihopvikt papperslapp som det stod mitt namn på. När jag vek upp lappen läste jag detta:

SÄRA REBECCA
JAG VIL VAR MED
DÅ DU HAR CÅMISAR
HELSNING FRA MINNÉA

Jag kunde inte hindra skrattet som bubblade upp ur mig när jag läste lappen. Jag vet inte när jag har fått den, men jag antar att jag inte var så gammal när min barndomsvän skrev den till mig.
   Att hitta gamla minnen; brev, saker, teckningar eller annat måste ju ändå vara det roligaste med att rensa och städa där hemma. Det tycker i alla fall jag.
   Och Minnéa, jag minns inte om du någonsin fick svar på ditt lilla brev, så här svarar jag nu till dig:

SÄRA MINNÉA
DU FÅR APSÅLUT VAR MED
DÅ JAG HAR CÅMISAR, VAD DET NU SEN ÄR
HELSNING FRA REBECCA

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar