8/28/2016

Mitt fysiska jag – Del 5

Så småningom damp ett tjockt kuvert från Vasa centralsjukhus ner i postlådan.

Kallelse till operation

I brevet fick jag en hel del information om tiden före, under och efter operationsdagen. Jag fick fyra olika datum att pricka in i kalendern. Först skulle jag till HVC för blodprovstagning. En vecka före operationsdagen ringde de från avdelningen för en telefonintervju, främst angående min hälsa. Dagen före operationen ringde de mig på nytt för att informera mig om när jag skulle befinna mig på sjukhuset, vad jag skulle/inte skulle göra 12 timmar före operationen samt vem som skulle utföra operationen. Det fjärde och sista datumet var operationsdagen.

Det här brevet fick jag drygt två månader före den planerade operationsdagen. Även om tankarna låg alltför ofta på operationen var det efter telefonintervjun som det verkligen slog mig vad som skulle hända. Veckan efter den blev lång och ytterst spännande...

Fortsättning följer.


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar