11/08/2015

Fars dag är en speciell dag

Min far brukar med stolthet berätta för mig hur jag som liten var så intresserad av vad han höll på med. Det finns många foton och videoklipp av när vi tillsammans sitter och bygger modellflygplan eller plockar i lådor med skruvar och små verktyg. Det finns till och med en bild på när jag sitter och rider på en förgasare som pappa hade skruvat lös. Jag ville alltid vara med, oavsett om det handlade om en snabb sväng in till butiken eller att skruva bilen. Min far har även engagerat sig i mina egna intressen. Han har alltid kommit och lyssnat när jag spelat piano på soaré, gästat någon allsång eller medverkat i en teaterpjäs.

Det roligaste med allt det här är att vi fortfarande gör saker och ting på samma sätt. När jag nyligen hade problem med bilen vände jag mig till min far som genast började googla på problemet. En eftermiddag gick vi tillsammans ut och skruvade. Vi hittade en lösning och jag ger fortfarande uppdateringar på hur bilen fungerar och vi skrattar gott åt vår nödlösning.

Jag har fortfarande kvar det där intresset jag hade som liten. Största delen av våra spontana samtal idag handlar om bilar, båtar eller hur saker och ting fungerar. Och pappa engagerar sig fortfarande i allt jag håller på med. För ett knappt år sedan när en föreställning som jag medverkade i fick möjligheten att spela på Wasa Teater dök min far oanmäld upp på en av föreställningarna, bara för att överraska mig och visa sitt stöd.

Fars dag är en viktig dag. Fars dag är en speciell dag. Jag har fått äran att kalla världens bästa pappa för min pappa och det har vi firat med en fin dag tillsammans. Jag älskar dig pappa!

Jag önskar alla pappor en fin dag och jag hoppas att ni har blivit ihågkomna på bästa sätt, för det är ni värda.

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar