1/26/2016

Dela med sig eller snåla?

Jag funderar alltid väldigt mycket på vad jag publicerar här på bloggen. Jag vill dela med mig och jag vill vara ärlig, men det finns en del saker som jag inte är beredd att dela ännu. Jag skrev just en sådan text. Jag trodde att jag var redo, men när jag i princip var färdig med texten så insåg jag att jag faktiskt inte är redo att dela den. Den får vänta i utkastet en stund.
   Under de senaste åren har jag funderat väldigt aktivt på det här med att dela sina historier med människor. Förut var jag väldigt dålig på att prata om mig själv och vad som pågick inuti mig. Det gick inte så bra i längden och jag fick börja lära mig att öppna mig för andra. I början var det fruktansvärt svårt. Jag visste inte vad jag skulle dela med vem, hur mycket jag kunde dela och vad som var "acceptabelt". Det var helt enkelt svårt att hitta balansen.
   Idag upplever jag att jag vet vem jag kan dela vad med och vem jag kan lita på, vem som inte för vidare den mer känsliga informationen. Det kan fortfarande vara svårt, men jag känner ofta inifrån vad jag är redo att dela och vad jag borde dela. Jag delar fortfarande inte så mycket som jag borde ibland, men jag övar på det dagligen.
   Bloggen har varit ett ställe där jag har övat på. Här tänker jag även fortsätta öva på att dela med mig av mina funderingar.

Rebecca


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar