1/14/2016

Vila i frid, Alan Rickman

Den här veckan har världen mist två jämnåriga legender i samma otäcka och plågsamma sjukdom. I kväll sörjer jag med många andra en av tidernas mest briljanta skådespelare. En chockvåg sköljde över mig när jag läste nyheten att Alan Rickman, 69 år gammal, avlidit i cancer.
   Redan i ung ålder lyckades Rickman förtrolla mig med sitt talangfulla skådespeleri och sin magiska röst genom rollen som Professor Snape i Harry Potter-filmerna. Sedan dess har jag följt hans karriär och förälskat mig i hans karaktär. För mig är Rickman inte bara Severus Snape, han är även Colonel Brandon i Sense and Sensibility, Harry i Love Acutally, Hans Gruber i Die Hard, Sheriff of Nottingham i Robin Hood: Prince of Thieves och Judge Turpin i Sweeney Todd. För mig har han förgyllt varenda film han har medverkat i. Han var en man med otrolig talang.
   En bön till Alan Rickman's anhöriga. Må hans ovärderliga karaktär och prestationer leva vidare i generationer.

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar