1/23/2016

Frågor och svar

Jag har alltid velat svara på "bloggfrågor", men jag har samtidigt tyckt att det är så oseriöst. Idag struntar jag dock i att vara seriös och delar med mig av mina svar på vanliga frågor som ofta förekommer i bloggar. Läs om ni har lust.

1. När vaknade du idag? 9:00. Prick.
2. Vilken var den senaste boken du läste? Igår läste jag några sidor ur Duktighetsfällan. Senaste boken jag läste ut var Brinna, bli bränd, glöda igen.
3. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Jag skrämde M och F efter middagen genom att i misstag smälla en stor Toblerone i bordet. Båda hoppade till och jag kunde inte låta bli att skratta.
4. Hur löd det senaste sms:et du fick? Styrkekramar!
5. Vad är det konstigaste du ätit? Kotunga.
6. Vilken hemsida besöker du dagligen? Facebook.
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? SMS! Jag är inte bra på att tala i telefon.
8. Vad är det knasigaste du gjort? Jag har gjort en hel del knasiga saker. Det knasigaste jag kommer på just nu är att jag har gått omkring på gatorna vid Spaniens solkust och pratat dålig tyska högt för mig själv.
9. Vem är din förebild? Jag har många förebilder, främst privatpersoner så jag nämner inga namn.
10. Tycker du om kaffe? Jodå.
11. Är du en beroendemänniska? Jag blir lätt beroende av saker och ting, ja. 
12. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, finska och lite tyska.
13. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej, men jag har blivit fotograferad av en fartkamera, men fick varken varning eller böter.
14. Dansar du i bilen? Så gott jag kan.
15. Har du varit med i tidningen? Ja. En del gånger inför MGP och någon gång i samband med projekt i skolan.
16. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Jesus och Wolfgang Amadeus Mozart, för att nämna två helt olika personer. 

Har du en egen fråga till mig ska du inte tveka att ställa den.
Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar