12/09/2014

9.12.14

Det klingar inte vackert i mina öron att höra att en del butiker i nejden lägger fram julpynt redan i slutet av september. På grund av detta har jag börjat skjuta fram allt som har med julen att göra så länge jag bara kan. Att dricka glögg före lillajul är otänkbart. Att lyssna på julsånger lika så. Men nu när vi firat andra advent har jag börjat lätta på tyglarna lite. Nu närmar sig julen trots allt med stormsteg.
   När det gäller julmusiken är jag fortfarande helt besatt av Lady Antebellums julalbum On This Winter's Night, men i år har jag även hittat en ny favorit. Jag kan inte räkna alla de gånger jag har lyssnat på acapellagruppen Pentatonix's version av Mary, Did You Know? 


Denna jul kommer jag att varva Lady Antebellum med Pentatonix om vartannat. Tur är det att vi bara firar jul en gång i året.

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar