12/24/2014

Julafton

Med den traditionella julgröten i magen börjar alla människor i huset så småningom ställa sig redo för julkyrkan. Spänningen har varit påtaglig hela dagen, speciellt hos de yngre, men även hos mig. Jag fångar så lätt upp stämningar och den ökade spänningen har inte varit ett undantag. Den har smittats av på mig, även om jag inte riktigt vet vad det är jag är spänd över.
    Tack och lov sänds det ett helt urval av filmer i TV nu i jultid, så det mest otåliga gänget sitter för tillfället och tittar på Ice Age. Skratten blandas med stöket från köket. Den mest lugna av oss alla ligger på sängen och spinner, men även han känner på sig att det är någonting speciellt på gång. Han får i alla fall sitt roliga i kväll i form av presentpapper och paketband.
    Trots att temperaturen sjunker där ute har solen tittat fram på självaste julafton. Kvällen kommer minst sagt att bli kall, men ack så vacker.
   
Med denna uppdatering lämnar jag bloggen för de kommande röda dagarna och ägnar min tid till att umgås med släkt och vänner. Än en gång önskar jag er en god och fridfull jul!

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar