2/10/2015

Förändringar

Idag insåg jag så där på riktigt att jag är abiturient. I många år har jag sett upp till de som fått den vita mössan placerad på huvudet och i vår är det jag och mina vänner som blir hattbärare. Det är spännande tider vi lever i, mina klasskamrater och jag. I morgon står det abiad på schemat och på torsdag får staden se ett gäng maskeradutklädda galningar på ett traktorflak. När vi återhämtat oss från allt ståhej är det dags att börja förbereda oss för de sista skrivningarna som tar vid i mitten av mars. Sedan är vi färdiga och har tolv år av skolgång bakom oss. Tiden går minsann snabbt. Det är nästan skrämmande. Nu som då får jag frågan vad jag ska göra sedan när jag blir färdig, vad jag ska bli när jag blir stor. Ibland blir det lite för mäktigt med alla förändringar och förväntningar. Än en gång säger jag: Jag har ingen aning! Just nu tar jag en dag i taget och försöker vara tillfreds med det.

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar