2/03/2015

Tänk om...

What am I supposed to do when everything feels wrong?
What if I would say it's true, I cannot stay this strong anymore. 
What if everyone would turn away and let me be?
Would this world collapse or could everyone be free?

Så lyder den första versen i min sång Just Another Song (by another broken soul).
    Idag satt jag med min vän och diskuterade allt mellan himmel och jord. Så småningom ledde vår konversation till huruvida aliens eller onda andar existerar. Idag finns det så många olika teorier, historier och myter om allting. Min vän och jag var överens om att det ibland är svårt att ens veta vad vi själva tror på, på grund av de oändliga antalet versioner av historier och fakta.
    Vi kom fram till att det finns så otroligt mycket här i världen som vi aldrig kommer att få svar på. I alla fall inte under vår tid här på jorden. Det finns obegränsade mängder "What if:s" som troligen alltid kommer att vara obesvarade. Men jag tror det är okej. Jag tror inte vi behöver veta allt. Jag tror inte ens att det är meningen att vi ska veta allt. Jag tror det finns en hel del frågor som vi inte behöver ha ett svar på, i alla fall inte just nu. Vi får alltså fortsätta leva våra liv trots alla tänk om... 

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar