2/01/2015

Två veckor gammal förkylning

Imorgon fyller min förkylning två veckor. Jag fick skjuta upp helgens alla planer eftersom förkylningen valde att avancera ännu en gång. På grund av det har jag fått onödigt mycket tid över till skolarbeten. Fråga mig vad som helst om Missionskyrkan i Finland, jag slår vad om att jag klarar av att svara på frågan. Snart ska jag övergå till finskan.

Jag började fundera på alla medel jag har använt för att få kontroll på min förkylning. Listan är lång:

- Färsk ingefära
- Ingefäravatten med citron (+lite salt för mitt illamående)
- "Spetsat" ingefäravatten, även här med citron
- Strepsils och diverse andra halstabletter
- Honungsvatten, med ingefära och citron
- Finrexin
- Burana
- Varm mjölk med honung och lite 81% mörk choklad (Läste någonstans att detta skulle vara bra. Märkte själv ingen skillnad, men det var i alla fall godare än ingefäran)
- Vitaminvatten
- Glass mot min sjuka hals
- Nässpray
- Tigerbalsam
- Vattenpipa

Vad jag ska ta till härnäst vet jag ej. Förslag?


Rebecca

1 kommentar:

  1. Koka upp vatten. Blanda i 1 tsk salt i din mugg. Då det är ljummet gurglar du långt ner i halsen flera gånger om dan. Om du är täppt i näsan går det också att dra in saltvattenlösningen genom en näsborrare i gången och spotta ut vattnet. Lycka till!

    SvaraRadera