2/24/2015

Pyssel, pyssel och åter pyssel

Läsledigheten tar kol på mig. Det är tråkigt och ensamt och det finns alldeles för mycket tid till att tänka. Därför har jag försökt att hitta någonting jag kan göra i mina läspauser. Jag har berättat om min passion för pyssel och det är just det jag har ägnat mig mycket åt de senaste dagarna.


Jag har en enorm förkärlek till ugglor, så det är inte så konstigt att just ugglor har varit ett återkommande motiv när jag har pysslat. Jag har en hel pyssellåda med en massa material till alla möjliga pysselformer. De senaste dagarna har jag varit alldeles begeistrad i att pyssla ihop olika typer av små söta kort. Mitt kortförråd blev tillsist så stort att jag började skicka ut korten på posten bara för att lysa upp mina nära och käras dagar. Jag har även gjort armband och mobilsmycken av det lilla pärlförråd jag har. Det dyker ständigt upp nya pysselidéer i mitt huvud och jag hoppas att de fortsätter att dyka upp ännu en tid tills jag hittar någonting nytt att sätta min långa tid på nu under läsledigheten.

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar