2/14/2015

Ringrostig

På måndag har jag varit förkyld, eller snarare lidit av influensa, i fem hela veckor. Detta betyder att jag inte kunnat sjunga ordentligt på en hel månad. Det känns för en som vanligen sjunger varje dag. Jag har till och med märkt att det påverkar mitt dagliga mående. Jag mår så mycket bättre om jag får sjunga och släppa ut musiken som alltid finns inuti mig. Jag har heller inte kunnat träna ordentligt på en månad. Det känns förstås också. Inte minst på min försämrade nattsömn. Jag sover, som de flesta, så mycket bättre bara jag har fått röra på mig under dagen. Längtan efter boxningen är stor.

Nu är alltså både min sångröst och kondition ringrostiga och jag kan knappt vänta på att återfå de krafter jag brukar ha. De krafter som tillhör min vardag.

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar