9/16/2013

Mycket på G

Det är mycket på gång nu. Främst för att provveckan närmar sig, men även andra orsaker bidrar till det snabba tempot just nu. Jag har dock kommit fram till att jag behöver må relativt bra för att få någonting gjort. Jag skulle nämligen spendera lite tid med skolbok inför ett av de kommande proven, men mitt huvud värkte som aldrig förr och jag kunde inte för något i världen koncentrera mig. Då bestämde jag mig för att helt enkelt ta en värktablett, lägga mig ner på sängen med bra roman och bara vänta ut huvudvärken för att sedan göra ett nytt försök med provläsandet. Och bra gick det! Nu känner jag mig mera motiverad till läsningen. Dessutom fick jag lite egentid med min roman på köpet. It's a win-win situation. 
  Så, nu skall jag återgå till den finländska historiens vändpunkter och utvecklingslinjer en stund. Ha det gott!


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar