9/01/2013

Nattliga funderingar

Jag formande just ett inlägg till bloggen. Jag tyckte själv att jag var på god väg att skapa någonting riktigt bra. Jag läste igenom det en gång och var förvånansvärt nöjd med resultatet. Jag skrev lite till och läste igenom allt igen. Det var då jag märkte att det jag skrev egentligen handlade om vad för sorts egenskap jag skulle vilja ha och inte en sådan jag har, som jag först trodde att jag skrev om. Jag funderade om jag trots denna upptäckt kunde publicera inlägget. Jag var så nöjd med det jag hade åstadkommit.
  Det var mitt samvete som stoppade mig. Jag tycker verkligen inte om att ljuga, hur skulle jag då kunna publicera ett inlägg som jag själv inte kan leva upp till? Nej, inlägget får vänta.
  Jag fick däremot en idé. Inlägget som jag nyss formade kan istället bli ett mål att försöka nå. Jag skrev trots allt om en fin egenskap jag skulle vilja besitta och förbättra, varför då inte anta utmaningen och försöka leva upp till det? Det var trots allt en bra sak som jag hur som helst borde bli bättre på.
  Tacka vettja dessa nattliga funderingar. Nu har jag ett nytt, nyttigt, mål att nå. Ett mål som jag med säkerhet kan nå bara jag bestämmer mig för att göra det. Och jag har bestämt mig!


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar