9/08/2013

Ny inspiration

"...men om någonting skall kallas ett intressant fenomen så måste det ändå vara det där magiska ögonblicket när en idé väcks till liv. Det där ögonblicket när inspirationen tar fart och börjar gro. Det om någonting är fascinerande."

Jag var ute på en promenad en sval höstkväll. Mitt huvud värkte, mina axlar var spända, motivationen och inspirationen låg på noll. Jag masade mig motvilligt ur soffan, snörde på mig skorna och traskade iväg. Jag tog varken musik eller telefon med mig. Jag lät bara mina tankar snurra fritt.
  När jag hade gått en stund närmade jag mig en bro. Jag gick ut på bron och tittade ut över ån. Och vilken syn jag fick! Det var som om det jag såg var taget från ett museum med berömda målningar av fantastiska landskap. Vattnet låg spegelblankt och en lätt dimma gjorde bilden mystiskt, men samtidigt otroligt vacker. Det var bara en ram som fattades. Jag fortsatte vandra och kände hur inspirationen kom ifatt mig. Allt jag såg var vackert. Att jag såg gav mig nya funderingar och ny inspiration.
  Jag tror vi allt för sällan tänker på vilken otrolig värld vi lever i. För egentligen är varje liten skapelse helt fantastisk i sig själv.


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar