9/11/2013

Prioritera

När det kommer till att prioritera är jag inte den bästa inom området. Någon gång i tiden trodde jag att jag kunde klara av att göra allt själv, sköta allt själv och ha hälsan i behåll. Snart listade jag, med hjälp av andra, ut att det inte går att tänka så. Kanske kan jag klara av allting själv, men då tvingas jag ge upp min egen hälsa. Idag vet jag att det inte är värt priset.
  Jag tvingades därför att börja prioritera. Vad anser jag vara viktigast just nu? Om du som läser inte ser detta som ett problem erkänner jag mig mäkta imponerad, för det här har alltid varit otroligt svårt för mig. Helst skulle jag vilja hinna med allt och lite till, samtidigt som jag skulle vara bra på det. Det fanns en tid när jag försökte mig på detta. Resultatet av det klingar inte bra i någons öron.
  Prioritering var alltså det jag fick ge mig in på och idag har det gått ett tag sedan jag lärde mig detta. Jag kan inte direkt säga att jag har blivit bra på det. Som sagt, jag är inte den bästa inom området. Jag har dock börjat må mycket bättre.
  Jag har ofta haft skolarbeten rätt högt på min prioriteringslista, men idag tänker jag flytta ner det några steg. Jag har varit så jobbigt trött nu i tre dagar, därför tänker jag nu lägga allt skolarbete åt sidan ett tag och lägga på ett avsnitt av Sherlock och bara ta det lugnt. Idag prioriterar jag min hälsa.


Rebecca

2 kommentarer:

  1. Det där var så smart sagt. "Idag prioriterar jag min hälsa." Sådär tänker jag börja tänka. Tack! :)

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar, den värmer! Jag är glad att ha kunnat väcka tankar i dig. Jag önskar dig lycka till, det kommer att löna sig. Tro mig! :)

    Rebecca

    SvaraRadera