9/19/2013

You'll be in my heart

Hela min värld innehåller mängder av olika former av musik. Jag lyssnar på all möjlig slags musik i alla möjliga stilar. Det finns dock en sorts musik som ligger mig väldigt nära hjärtat och det är ingenting mindre än Disney-musiken. De som komponerar musiken till Disney-filmerna vet verkligen vad de håller på med. Musiken och texterna är för det mesta helt fantastiska och i de flesta av låtarna gömmer sig ofta ett djupare budskap. Ett budskap som man vanligtvis inte uppfattar när man ser filmerna som barn, men som senare uppfattas och har tendens till att ställa tankeställare. 
  En av mina favoriter just nu kommer från filmen om Tarzan. Phil Collins version av "You'll be in my heart" är en riktig feel-good-låt som jag lyssnar på väldigt ofta. Otroligt vacker musik och text. Lyssna och njut!



Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar