10/14/2014

En av många trasiga själar

Att skapa musik har under en rätt lång tid varit ett sätt för mig att fly verkligheten och dyka ner i någonting som verkligen kräver all min fokus. Jag mår bra när jag skriver musik. Då om någon gång känner jag mig kreativ. Bäst går det förstås när inspirationen flödar, men även de gånger jag tvingas jobba extra hårt är givande stunder.
   Min vilja att skapa musik har varit väldigt stark den senaste tiden. Men samtidigt har jag länge befunnit mig i en sådan situation där skapandet gått väldigt trögt. Jag har inte funnit den njutning jag annars brukar finna i att skapa. Men i kväll återfann jag den och skrev "Just Another Song" och hoppas att någon fångar mig om jag faller, även om det bara är en sång skriven av en av många trasiga själar.

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar