10/06/2014

Omedvetenhet

Nu som då drömmer jag att jag är gravid. Alla gånger har jag i drömmen funderat över hur det är möjligt. Ska jag bli den andra kvinnan på jorden som varit med om en jungfrufödelse? Jag har aldrig hunnit föda mitt barn i mina drömmar, men jag har kunnat känna sparkar och har till och med varit med om att vattnet gått. Ganska intressant eftersom jag aldrig varit gravid.
    Jag har länge funderat över varför dessa drömmar är ständigt återkommande. Jag älskar barn och kan ibland komma på mig själv att längta tills den dag någon kommer att kalla mig mamma, men inte är det så att jag går omkring och tänker på det så väldigt ofta. Eller gör jag det?
    Googlar du på ordet omedvetenhet och klickar dig fram till wikipedia kan du läsa detta:

"Omedvetet eller det omedvetna kallas all verksamhet i hjärnan som medvetandet inte kan nå eller som det för tillfället inte väljer att kontrollera. ... Den andel av hjärnans verksamhet som är omedveten är överväldigande. Av informationen från sinnesorganen är vi bara medvetna om cirka en miljondel"

Tänk alltså hur mycket som sker omedvetet i vår hjärna! Vi har antagligen en hel del som vi går omkring och tänker på helt omedvetet. Graviditet verkar i så fall vara en av de mera omedvetna tankarna i min hjärna. Jag brukar nämligen, som många andra, drömma om sådant jag går och tänker på om dagarna. Varför vet jag inte, men jag tycker det är ett ganska intressant mysterium. :)

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar