10/13/2014

Ljuset i mörkret

Jag tycker om att ha tända ljus i rummet jag befinner mig i. Speciellt nu när hösten är kommen är det så mysigt att tända ljus och krypa upp någonstans med en bra bok eller någon annan trevlig sysselsättning. Tyvärr är jag på tok för glömsk för att kunna ha tända ljus i mitt eget rum. Jag skulle med all säkerhet glömma bort att jag tände ett ljus och sedan lämna det oövervakat, vilket skulle kunna leda till en riktig katastrof.
    När jag kom hem från skolan idag berättade min mor att hon hade köpt ett ljus till mig att ha i rummet. Det var inte vilket ljus som helst, utan ett LED-ljus med flammande låga. Det var dessutom ett av dem som faktiskt ser relativt verkliga ut. Så nu sitter jag i mitt rum med ett "brinnande" ljus i min vackra lykta och myser en helt vanlig sketen måndag. Sämre kunde man ha det.


Rebecca

1 kommentar:

  1. Har du tur så brinner det ända tills vårsolen tittar fram. Så har mina alltid gjort.

    SvaraRadera